Dobór infokiosku do wymagań firmy i lokalizacji
Multimedialne terminale interaktywne są ważnym elementem nowoczesnej infrastruktury miast. Niezależnie od tego, czy są umieszczone w budynku, czy poza nim – mogą pełnić istotną rolę w dostarczaniu przechodniom lub klientom obiektów handlowych istotnej wiedzy. Sprawdzają się zarówno jako źródło informacji turystycznej, jak i skuteczna forma reklamy działalności. Z myślą o właścicielach przedsiębiorstw pragnących inwestować w zaawansowane technologicznie rozwiązania powstają infokioski idealnie dostosowane do wymagań firmy oraz jej lokalizacji. Odpowiednie umiejscowienie urządzeń odgrywa kluczowe znaczenie w procesie odbioru informacji przez użytkowników. Właśnie dlatego stale tworzone są nowe typy multimedialnych kiosków uwzględniające wszelkie potrzeby różnych klientów.
Jaką rolę w przestrzeni firmy pełni kiosk multimedialny?
Interaktywne stacje robocze pełniące rolę lokalnego informatora to dziś powszechne urządzenia, stanowiące wyposażenie niemal każdego większego centrum handlowego czy obiektu rozrywkowego. Pełno ich również w biurowcach oraz ciekawych turystycznie punktach miast. Znacznie ułatwiają one odnalezienie się na dużej przestrzeni, a także zaplanowanie kolejnych etapów spaceru po obiekcie. Kiosk multimedialny stanowi obecnie doskonałą alternatywę dla papierowych gazetek, ulotek i informatorów. Zapewnia oszczędność papieru, a także pozwala umieścić w swoich zasobach dużo większą ilość materiałów graficznych oraz treści niż druk tradycyjny. W firmowej przestrzeni może więc pełnić rolę reklamy działalności. Przeglądanie wirtualnych przewodników jest dla wielu klientów znacznie ciekawsze niż korzystanie choćby z papierowego informatora. Zdigitalizowane dokumenty są też bardziej przejrzyste, a dzięki opcji zastosowania dodatkowych głośników, regulacji wielkości czcionki i kontrastu stanowią przyjazną metodę odbioru treści również dla osób z niepełnosprawnościami
Lokalizacja – ważny aspekt w funkcjonowaniu infokiosku
Interaktywne infokioski wyróżniają się często na tyle oryginalnym designem, że z łatwością przyciągają wzrok przechodniów nawet z oddali. Jednak poza ciekawą estetyką urządzeń, niezwykle ważne jest miejsce, w którym zostaną ulokowane. Nie może być tam ani zbyt ciemno, ani za jasno – jest to aspekt, który w sposób istotny wpływa na komfort korzystania ze sprzętu i w skrajnych przypadkach może nawet zniechęcić do jego użytkowania. Infokioski dedykowane firmom najlepiej jest umieścić w otwartej przestrzeni, np. przy recepcji, na stołówce lub w centrum open space. Dostępne obecnie na rynku kioski informacyjne multimedialne występują w różnych wariantach rozmiarowych. Są wykonywane również na wymiar, dzięki czemu zmieszczą się niemal w każdym typie obiektu na dowolnej przestrzeni. Jednak warto przemyśleć, w jakim miejscu przekazywać określony typ treści. Wyświetlanie reklam doskonale sprawdzi się w punktach naprzeciwko ławek. Pozycja siedząca obserwatora sprzyja bowiem uważniejszemu przyglądaniu się zmieniającym się obrazom. Jeśli urządzenie ma posłużyć jako informacja turystyczna lub plan budynku, to należy umieścić go w centralnym lub reprezentatywnym dla danego obiektu punkcie.
Nowoczesny kiosk multimedialny – jakie rozwiązania dedykowane są firmom?
Dobór nowoczesnych multimedialnych kiosków informacyjnych do firm sprowadza się przede wszystkim do określenia, czy urządzenie ma zostać użyte w zamkniętej strefie budynku, czy też będzie stało na zewnątrz. Ostatni typ kiosku informacyjnego musi posiadać bowiem odpowiednią ochronę przed czynnikami termicznymi, wodą, pyłem oraz uszkodzeniami mechanicznymi. Jeśli firma zamierza ustawić urządzenia w salonie, galerii handlowej lub przestrzeni biurowej, to z powodzeniem sprawdzą się warianty wewnętrzne. Jeśli w obrębie przekazywanych treści mieszczą się wyszukiwarki, to w urządzeniu musi pojawić się także moduł Bluetooth oraz karta WiFi umożliwiająca łączenie się z Internetem. Firmom pragnącym rozbudować sferę usługową poprzez infokiosk polecane są także modele wyposażone w skaner kodów kreskowych, kamerę, czytnik kart chipowych oraz drukarkę. W konfiguracji podstawowej, która umożliwia efektywne korzystanie z terminala, znajdzie się natomiast nowoczesna jednostka centralna wyposażona w system operacyjny, ekran dotykowy oraz głośniki. Innowacją, która przypadnie do gustu firmom prowadzącym działalność handlową, będzie też zastosowanie biometrycznej matrycy umożliwiającej składanie odręcznego podpisu elektronicznego.